În instalaţia prezentată, prin intermediul a două planuri distincte, se stabileşte un dialog între corvoada spălatului rufelor de mână şi simplificarea acestei sarcini domestice, odata cu introducerea maşinii de spălat, relatează Mediafax.
Apariţia maşinii de spălat a deschis o cale participării masculine şi a operat schimbări radicale în dinamica domestică. Timpul consacrat unei sarcini lungi şi obositoare este transformat, în parte, în timp liber, şi relaţiile sociale se reinventează. Sensul pe care îl dă artista acestei instalaţii constă în faptul că spălatul rufelor atinge multe aspecte ale societăţii, pe lângă simpla îngrijire a hainelor.
„Miracolul maşinii de spălat” face parte din proiectul interactiv pedagogic „Prélavage”, curatoriat de Pascal Majérus şi găzduit de Muzeul industriilor în perioada martie – decembrie 2017, cu scopul de a colecta amintirile şi experienţele vizitatorilor despre spălatul rufelor. Mărturiile adunate de-a lungul următoarelor nouă luni vor fi utilizate pentru elaborarea unei expoziţii eveniment în 2018, dedicată progresului tehnologic şi socio-economic, practicilor sociale şi politicilor de igienă urbană, dar şi unor tematici domestice intime, precum igiena şi poziţia femeii faţă de muncile casnice.
Aceasta este cea de-a doua colaborare a Adinei Ionescu-Muscel cu Muzeul industriilor din Bruxelles, după participarea la expoziţia „Faites quelque chose de beau”, în 2016, la Noaptea Muzeelor.
Adina Ionescu-Muscel este fotograf şi artist audio-vizual şi a absolvit Academia de desen şi arte vizuale Molenbeek-Saint-Jean, una din cele mai vechi din Belgia, fondata în urmă cu 150 de ani. Artista foloseşte imagini şi video pentru a explora construcţiile identitare şi memoria colectivă.
Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole:
Unde se duc artiştii când fură? Trei portrete: Sergei Roldugin, Pedro Almodóvar, Jackie Chan
Inimi, broaşte şi stele de mare, le-ai mânca dacă ar fi din ciocolată? GALERIE FOTO
Creaţii bizare: mobila care arată şi miroase ca pielea de om (GALERIE FOTO)